1 Ağustos 2014 Cuma

Reyhan Şerbeti


Bu şerbeti yapmayan bir ben kalmıştım sanırım :) Uzun zamandır denenmeyi bekliyordu bu tarif kısmet bayram imiş :) Ama iyi ki yapmışım diyorum. Sayfasını keyifle takip ettiğim Pembe Kekik sayesinde öğrendiğim bu miss kokulu şerbeti bence herkes denemeli. Sıcak yaz günlerinde hem serin hem de ferah bir içecek. Pembe Kekik' e güzel paylaşımı için tekrar teşekkür ediyorum ve sayfasını ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum. Şimdi buyrun geçelim şerbetimizin tarifine...

Malzemeler:

1 demet mor reyhan
1 litre sıcak su
1 limon suyu (istenirse kabuğu da rendelenebilir)
3 tane limon tuzu
6 yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı:

Reyhan oftalarını güzelce yıkayalım ve yapraklarına ayıralım. Reyhan yapraklarını kapaklı bir sürahiye koyalım. Üzerine limon suyu, limon tuzu ve şekeri koyalım. Sürahiye 1 litre sıcak suyu da ekleyip şeker eriyene kadar karıştıralım.Soğuması için bir kenara alalım.


Soğuyan şerbeti ince bir süzgeçten süzelim ve soğuması için buzdolabına kaldıralım.
İyice soğuyan şerbetimiz servise hazır. Afiyet  olsun...


Püf Noktası:

Ben şerbetimi hazırlarken limon kabuğu rendesi kullanmadım. Bu sebeple ince bir süzgüden süzmek berraklığı için yeterli oldu. Siz isterseniz süzgünün üzerine temiz bir tülbent koyarak süzebilirsizniz.

Şeker oranı az gelirse artırabilir, çok gelirse bir miktar daha su ekleyebilirsiniz.
Şerbetinizi buz veya soda ile tüketmenizi tavsiye ederim.


Bir de son olarak reyhanın birkaç faydasından bahsetmek istiyorum sizlere.. Reyhan otu; antioksidan özelliği sayesinde kanserden korunmada faydalıdır. Mide ve bağırsaklardaki şişkinlik ve gaz şikayetlerinde rahatlama sağlar. Antioksidan ve uçucu yağlar içerdiği için bağışıklık sistemini güçlendirir. Yaprakları çiğnendiğinde ağız içindeki yaraları iyileştirdiği gözlenmiştir.

Erik suyu tarifim için buraya bakabilirsiniz...

4 yorum:

  1. Ben de ilk kez deneyenlerdenim :)
    eline sağlık
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çookk teşekkür ederim iyi ki yapmışım dediklerimden oldu. Bundan sonra sık sık yaparım..

      Sil
  2. Bende deniyim o zamann. sen guzel diyorsan kesin guzeldir.

    afiyet olsun canimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum kesin beğenirsin bana güven :) Şimdiden afiyet olsun diyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design