19 Ağustos 2014 Salı

Meyve Soslu Kakaolu Kek


Farkettim ki ben epeydir kek tarifi yazmamışım.. Eee canlarım beni bir uyarsanız ''Pınar hiç kek yapmıyor musun'' deseniz beni bir harekete geçirseniz :) Şaka bir yana gerçekten uzun zaman olmuş kek tarifi vermeyeli. Bu keki daha önce yapmıştım, resimleri karıştırırken farkettim. Hemen paylaşayım da canlarım da faydalansın bu güzel lezzetten dedim :) Tam da yaz günlerine uygun; meyve soslu ıslak bir kek. Bu günkü çay saatinizde değerlendirin bence.. İşte malzeme listesi....

Malzemeler:

2 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao

Keki ıslatmak için 1 su bardağı süt
1 paket orman meyveli sos  (paket üzerindeki tarife göre hazırlanacak)

Hazırlanışı:

İlk olarak yumurtaları ve toz şekeri iyice çırpıyoruz (krema kıvamına gelene kadar). Yumurta ve şeker karışımına yağı ve sütü ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Son olarak kuru malzemeleri (un,vanilya,kabartma tozu ve kakao) de ekleyip çırparak kek hamurumuzu hazır hale getiriyoruz. Yuvarlak borcamı yağlayıp, hamuru tepsiye eşit şekilde yayıyoruz. Önceden ısınmış 175 derece fırında pişiriyoruz.

Pişen kekin ilk sıcaklığı çıkınca (2-3 dakika sonra) dilimleyip, 1 bardak sütle her yerini ıslatıyoruz. Üzerine paketteki tarifle hazırladığımız meyve sosunu (ılık olarak) döküyoruz ve eşit şekilde sürüyoruz. 


Kekimiz oda sıcaklığına geldiğinde servise hazır. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Ben bu keki hep tepside yaptım, ama eğer kalıpta yapmak isterseniz; sütle ıslatma kısmını kalıptayken, meyve sosunu dökme işlemini ise kalıptan çıkartıp servis tabağına alınca yapmanızı tavsiye ederim...

''Ben meyve sos istemiyorum şöyle çikolatalı sos daha hoşuma gider'' derseniz şayet; keki aynı şekilde hazırlayıp sütle ıslatın, ve bu defa çikolata sos dökün...



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design