2 Temmuz 2014 Çarşamba

Erik Suyu


Bizim evde asitli içecekler çok fazla tüketilmez. Soda, meyve suyu ve tabii ki su :) Hazır meyve suları için kötü konuşmak istemiyorum. Ama tabii ki evde yapılanın yerini hiç birşey tutmaz. Evde olduğum zamanlarda yapmaya çalışıyorum. Severek de içiyoruz erik suyunu. Malum havalar çok sıcak, oruç süresi de oldukça uzun. İftar sonrası sıvı alımı önemli. Sizlerde gündüzden hazırlayıp, iftar sofralarınızda serin serin içebilirsiniz. Oldukça kolay ve az malzemeyle hazırlanan bir tarifim var. Buyrun hemen geçelim yapım aşamalarına...

Malzemeler:

1,5 kilo erik (yeşil eriğin kırmızıya dönmüş olanlarından vardı ben onu kullandım)
2 litre su
1,5 su bardağı toz şeker

Hazırlanışı:

Erikleri iyice yıkayıp suyla birlikte tencereye alalım. Erikler iyice çatlayıp yumuşayıncaya kadar pişirelim. Erikler rengini verdiğinde şekeri ekleyelim ve eriyinceye kadar bir taşım daha kaynatalım, ocaktan alalım.

Erik suyunu biraz ılındıktan sonra ince bir süzgüyle sürahiye süzelim. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldıralım. Ev yapımı meyve suyumuz servise hazır içenlere afiyet şifa olsun...


Şimdi gelelim süzgünün üzerinde kalan posa kısmına. Posasını ezip suyuna dahil edebilirsiniz. Ben geçirmedim oğlum bulanık olunca pek sevmiyor (ağzına tortu geliyormuş :). Bu sebeple posasını ayrıca süzgüden geçirdim ve içine 2 yemek kaşığı kadar şeker ilave edip kıvam alıncaya kadar pişirdim. Bu şekilde kahvaltılık erik marmelatım oldu. Bu fikri bana yengem verdi, burdan ona teşekkür ediyorum..




Püf Noktası:

Şeker oranları tamamen kullandığınız eriğin tadı ve sizin damak zevkinize göre değişebilir. Artırabilir yada azaltabilirsiniz. Ayrıca içine karanfil tanesi de ekleyebilirsiniz, çok hoş bir tat ve koku katıyor. Ben evdekiler pek sevmediği için kullanmadım...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design