21 Haziran 2014 Cumartesi

Krem Karamel (Kolay Krem Karamel)


Daha önceki paylaşımlarımda da sizlere bahsetmiştim; şu yumurtayla başım hiç hoş değil :( Çorbalarımın terbiyesinde, tatlılarım da mümkün olduğunca yumurta kullanmam ben. İlla ki kullanmam gerekiyorsa da içine mutlaka aroması yüksek bir şeyler eklerim, mesela tatlılarda damla sakızı gibi (işte örneği). Bu tatlıyı da içinde çok fazla yumurta var diye tatmamıştım bile düşünün. Ama hep merak etmişimdir. Çünkü görüntüsü çok hoş. Şimdi sevenler bana ne diyor bilmiyorum :) Neyse gelelim nasıl yapmaya karar verdiğime. Epeyce oluyor; sevgili Sahrap Soysal programında yaptı, ben de tesadüf evdeydim denk geldim. Ama o anda not alamadım tarifi. Aklımda kaldığı kadarıyla birazda kendimce yaptım. Hatırladığım kadarıyla tarifte yumurta sayısı orjinalinden daha azdı. Zaten ilgimi çekende bu oldu. Orjinalini yiyenler hiçbir farkının olmadığını söyledi. Ben de çok beğendim. Sahrap Hanıma çook teşekkür ediyorum. Eğer tarifiyle oynadıysam affına sığınıyorum.. Buyrun malzeme listesine...

Malzemeler:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta
1 paket vanilya
1 limonun kabuğu (bütün şekilde soyulmuş vanilya yerine)

Karamel İçin 1 su bardağı toz şeker


Hazırlanışı:

Muhallebisi için gerekli olan tüm malzemeyi bir tencereye alalım (ben vanilya yerine limon kabuğu kullandım). Çırpma teliyle karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim ve ocaktan alalım (piştikten sonra limon kabuğunu alıyoruz).
Ara ara karıştıralım ki kaymak bağlamasın.

Muhallebiyi pişirirken diğer tarafta 1 su bardağı şekeri bir sos tenceresine alalım ve kısık ateşte iyice eritelim.

Küçük kaselere yada çay fincanlarına ilk önce 1' er yemek kaşığı kadar karamel sos koyup kapları biraz sallıyoruz ki yan çeperlerine de gelsin. Hemen üstüne muhallebisini koyuyoruz. Tüm malzemeye aynı işlemi uyguluyoruz ve tatlıları buzdolabına kaldırıyoruz. 

Ertesi gün tatlıları bir servis tabağına ters çevirerek servis ediyoruz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Tatlının yapımı orjinaline göre oldukça kolay ancak kaseleme işini yaparken biraz hızlı olmak gerekiyor. Çünkü karamel sosu çabuk donuyor. Donduğunda da özelliğini kaybediyor.

İçine koyduğum limon kabuğu inanılmaz bir koku verdi. Mutlaka denemelisiniz. Hele ki benim gibi yumurta kokusuna karşı fazla hassassanız. Bu güzel bilgi için ve tarifi için bir kez daha çook teşekkür ediyorum Sahrap hanıma. Başta da dediğim gibi not almadığımdan dolayı aklımda kaldığı kadarıyla ve kendimce uyguladım tarifini. Ama son derece lezzetli oldu...




0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design