13 Nisan 2014 Pazar

Tava Pizzası


Herkese herkese mutlu pazarlar... Pizza yapmak zor değildir. Ama daha kolay hale getirecek bir tarifim var sizlere. Ben bu sabah yaptım, çay demini alıncaya, siz kahvaltı sofrasını hazırlayıncaya kadar hazır oluyor. Kahvaltı dediğime bakmayın :) Bu gün pazar belki ikindi çayına yadaaa dershaneden gelecek kuzulara sürpriz olarak yapılabilir diye düşünüyorum... Bu pizza da maya yok, dolayısıyla zamandan kazanıyorsunuz. En önemlisi dee fırın da pişmiyor :) Neyse lafı uzatmayalım, tarife geçelim...
Aaa unutmadan, söylemeden geçemeyeceğim tarif yengeciğime ait.. Bir kez daha teşekkür ediyorum kendisine :)

Malzemeler:

Hamur İçin:

1 kahve fincanı sıvı yağ
2 kahve fincanı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kekik
6-7 kahve fincanı un

Sos İçin:

Yarım tatlı kaşığı salça
1 yemek kaşığı zeytinyağ
Yarım çay bardağı ılık su

Üst Malzemesi :

Kaşar peyniri rendesi
sucuk, sosis, mantar, domates, yeşil biber, ince kıyılmış maydanoz, kekik

Hazırlanışı:

Un haricindeki tüm hamur malzemelerini bir kaba alalım ve karıştıralım. Unu fincan fincan ekleyelim. Yumuşak kıvamlı ele yapışmayan bir hamur elde edelim. 
Bu hamurla büyükçe bir teflon tavanız varsa bir tane yada benim gibi 18 cm lik tava da 4 tane pizza yapabilirsiniz.
Tavanın tabanını hafifçe yağlayalım. Hamuru ince bir şekilde tavaya yayalım. Üzerine sırasıyla; salçalı sos, peynir rendesi, pizza malzemeleri, peynir rendesi ve son olarak bir tutam kekik serperek pizzalarımızı hazırlayalım.
En küçük ocakta ve en kısık ateşte (kapak kapatılmış olarak) pişmeye bırakalım.
Altını kontrol edelim, tamamen kızardığında pizzalar servise hazır demektir. Tavanın ağzı kapalı olduğu için peynir de eriyecektir. 
Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Bana peynirin erimesi yetmez hafifte kızarsın derseniz şayet, aynı tarifi fırına dayanıklı bir tepsiye hazırlayıp fırında da pişirebilirsiniz..

Pizza tarifinde illaki şu malzemeleri kullanın demeyi pek sevmiyorum. Siz pizzanızın üzerinde ne olmasını isterseniz o malzemeyle hazırlayabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design