20 Nisan 2014 Pazar

Çilekli Puding (Ev Yapımı)

Malum günlerden pazar:) Gelecek olan haftayı düşünerek yemekler yapıyorum, tatlımı hazırlıyorum.Dün pazardan yine çilek aldım. Nasıl güzeller anlatamam. Renkleri kokusu otur bir kiloyu ye :) Bu defa tatlımda kullanayım dedim ve bu güzel pudingi hazırladım. Mutfak miss gibi çilek koktu :) Yapımı bu kadar kolay olupta lezzeti çook güzel olan şeylere bayılıyorum. Kuzucuklarla mutfağa girip hazırlanabilecek lezzetlerden. İşte katkısız ev yapımı pudingimizin hazırlanışı...

Malzemeler:

1 kilo süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ (ben teremyağ gurme kaymaklı kullandım)
500 gr. çilek (temizlenip, yıkanmış)

Hazırlanışı:

İlk olarak temizlenmiş çileklerin üzerine 2 yemek kaşığı toz şekeri ekleyip blenderdan geçirip püre haline getiriyoruz. 1 su bardağını ayırıyoruz.
Süt, un, nişasta ve 1 bardak şekeri tencereye alıp çırpma teliyle çırparak pişirmeye başlıyoruz. İyice koyulaştığında içine; 1 yemek kaşığı margarini ve kalan çilek püresini ekliyoruz. Margarin eriyene kadar bir taşım daha pişiriyoruz. Ocaktan alıp, vanilyayı ekleyip çırparak ilk sıcaklığının çıkmasını sağlıyoruz.
Kuplara paylaştırıyoruz ve iyice ılınmaları için bekletiyoruz.
Ilıyıp kabuk tutan pudinglerin üzerine 2' şer yemek kaşığı ayırdığımız çilek püresinden paylaştırıyoruz. Soğumaları için buzdolabına kaldırıyoruz.
Soğuyan pudigleri nane yapraklarıyla, çilekle süsleyerek yada sade olarak servis edebiliriz.
Afiyet olsun...




Püf Noktası:

Pudingleri hazırlarken;, üzerine koymak için ayırdığımız püreyi, ayırmayıp hepsini içine koyabilirsiniz. Böylelikle rengi daha kırmızı olabilir. 

Malzeme listesinde bulunan margarini kullanmayabilirsiniz.

Bu malzemelerle 7 kup puding çıkıyor.


Aynı tarifle muzlu yada kivili puding de hazırlanabilir. En kısa zamanda onları da paylaşacağım sizlerle...


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design