10 Mart 2014 Pazartesi

Kupta Pratik Kedi Dilli Tramisu

Farkettim ki blogta en az tatlı tarifi yazmışım. Sanırım çok sevmediğim için. Gerçi sütlü tatlılarla aram iyidir ama :)) Bu tarif tamamen tesadüf eseri ortaya çıktı. Şöyle ki; hafta sonu yemeklerimi yaparken bir de kolayından tatlı yapıvereyim dedim. Baktım malzemelerime iyi sütlü tatlı yapmak için hemen hemen herşey var. Bir de ne göreyim 7 tanecik kedi dili bisküvisi kalmış pakette öylece bekliyor. Ne yapsam nasıl değerlendirsem diye düşünürken, ortaya bu harika lezzet çıktı. Aslında tramisu demek biraz iddialı oldu ama benzemiyor değil:)) Ben şu tramisunun içine koyulan labne peynirini zihnimde bir türlü kabullenemedim:)) Neden bilemedim ama hal böyle olunca bu tatlıya koymadım. Ama öyle hafif ve lezzetli olmuş ki bekleyemedim hemen sizlerle de paylaşmak istedim. Hem kolay, hem pratik, hem de çok ama çok lezzetli. Yani tam benlik. Bizim evden tam not aldı. Hatta bitti bile:)) Denemenizi tavsiye ederim ve hemen tarife geçerim:))

6 Kup İçin Malzemeler:

6 tane kedi dili bisküvisi (benim 7 taneydi ya 1 taneyi de paylaştırdım)
2,5 su bardağı süt
1 kahve fincanı un
1,5 kahve fincanı toz şeker
1 paket vanilya
1 su bardağı süt
1 poşet krem şanti (sade)

Sos İçin:

2,5 yemek kaşığı çikolata sos (toz halde)
1 su bardağı süt

Bisküvileri Islatmak İçin:

1 tatlı kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 Çay bardağı kadar ılık su

Süslemek İçin Renkli Süsleme Şekerleri

Hazırlanışı:

İlk olarak muhallebiyi hazırlayarak başlayacağız. Tencereye 2,5 su bardağı sütü, 1 kahve fincanı unu ve 1,5 kahve fincanı şekeri alıp, çırparak pişirelim. Koyulaşınca ocaktan alıp vanilyayı ilave edelim ve tekrar çırpalım. Ilınması için bir kenara alalım.
1 su bardağı süt ve 1 paket krem şantiyi çırparak hazırlayalım.
1 çay baradağı ılık su, nescafe ve şekeri karıştırıp hazır hale getirelim.
Muhallebinin sıcaklığı elimizi yakmayacak hale geldiğinde hazırladığımız krem şantiyi muhallebiye ekleyelim ve yavaşça birbirine yedirelim.
Kuplara yada uygun olan kaselere 1' er kepçe koyalım. Üstlerine nescafeli suda ıslattığımız bisküvileri koyalım. Kalan muhallebiyi tekrar paylaştıralım. İyice soğumaları için kenarda beklemeye bırakalım.
1 bardak süt ve 2,5 yemek kaşığı toz çikolata sosu bir cezvede pişirelim.
Hazırladığımız sosu kuplara paylaştıralım.
Son olarak üstlerini renkli şekerlerle süsleyelim ve buzdolabında 1 saat kadar bekletelim.
Soğuk olarak servis edelim. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Son derece hafif ve kolay bir sütlü tatlı. Süsleme için sizler farklı alternatifler kullanabilirsiniz. Örneğin; muz yada çilek kullanabilirsiniz. Çikolata sos kullanmayıp kakao serperek hazırlayabilirsiniz (oğlum pek tatlı sevmediği için yesin diye çikolata sos kullandım).

Çikolata sosu da pişirmek yerine hazır olanlardan kullanabilir işinizi daha da kolaylaştırabilirsiniz.

Yine bisküvi olarak kedi dili yerine her çeşit bisküvi kullanılabilir. Dediğim gibi benim elimde vardı, ben onu kullandım.



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design