4 Şubat 2014 Salı

Jöleli İrmik Tatlısı

Merhabalar...
Bugün sizlerle görüntüsü de tadı da çok ama çok güzel bir tatlı tarifi paylaşacağım. Bugün etütte yaptım. İnanın tabaklar anında boşaldı. Yani bizim tatlı bir vardı, bir yoktu..:) Hatta öğretmenlerim bu tatlıya isim bile koydular. Mutluluk Tatlısı.. :) Sizlerle daha önce de irmik tatlısı tarifi paylaşmıştım. Buradan ulaşabilirsiniz. Ama özellikle misafir sofralarınız için bu tarifi denemenizi tavsiye ederim. Haydi buyrun geçelim tarifimize...

Malzemeler:

7 su bardağı süt
9 yemek kaşığı irmik
9 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı margarin
1 pkt. damla sakızı aromalı vanilya (isterseniz normal vanilya da kullanılabilir)

Jöleli Sos İçin:

1 tane büyükçe nar (tanelenecek)
1 pkt vişneli jöle (kenton markalı 100 gr.lık kullandım)

Hazırlanışı:

İlk olarak jöle paketteki tarifle hazırlanır. Büyük kek kalıbına koyulur. İçine nar taneleri de eklenip, dolaba kaldırılır.
Süt, irmik ve şeker tencereye alınıp karıştırılarak, göz göz oluncaya kadar pişirilir. Ocaktan alınır ve içine margarinle vanilya eklenir. Çırpıcı yardımıyla hem margarin eritilir hem de ılınması sağlanır. Parmağınızı yakmayacak kıvama geldiğinde dolapta bekleyen jölenin üzerine yavaşça dökülür. Üzeri streçfilmle kapatılır ve bir gece buzdolabında bekletilir.
Ertesi gün servis tabağına ters çevrilir ve dilimlenerek servis edilir.
Afiyet olsun. Unutmayın mutluluk hormonu salgılayan tatlılardan... :)))

                           
                                    
                           Bu daa tatlımın kivi ve kivili jöle ile hazırlanmış hali

Püf Noktası:

Narın hafif ekşiliğiyle vişnenin ekşi tadı birbirini tamamladığından ben bu şekilde hazırladım. Ama siz isterseniz farklı meyveler kullanabilirsiniz. Tam mevsimi portakalında görüntüsü enfes olur diye düşünüyorum. En kısa zamanda o şekliyle de paylaşacağım sizlerle.

Verdiğim süt oranı çok gelebilir. Genellikle verilen tariflerde 1 litredir süt miktarı yani 6 su bardağı. 6 su bardağı sütle yapıldığında, soğutulurken koyulaştığından kalıba dökme  sırasında akıcılığını kaybediyor. O zamanda pütürlü bir görüntü ortaya çıkıyor. 7 bardak sütü rahatlıkla kullanabilirsiniz.. :))

Kek kalıbı olması tabii ki şart değil. Ben görüntüsü hoş olduğundan bu şekilde hazırladım. Tepsiye de yapılabilir ve keserek servis edilebilir. Ama eğer tepsiye yapılacaksa tam tersi olacak. Önce muhallebisi dökülecek, iyice soğuduktan sonra üzerine meyveleri ve jölesi.

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık.çok hoş ve hafif bir tatlıya benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler gerçekten çok hafif bir tatlı. Özellikle yazın sıcak günleri için çok uygun...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design