16 Şubat 2014 Pazar

Gül Poğaça

Günlerden pazar olunca evde hamur işi yapmak farz oluyor sanki. Bu gün sizlerle paylaşacağım tarif aslında bildiğimiz mayalı hamurdan poğaça ama şekli o kadar güzel ki onu farklı kılıyor. Öncelikle tarifi nereden bulduğumu paylaşayım sizlerle. İnstagram da tanıdım kendisini. Tarifleri kadar yorumlarıyla da herkesi kendisine hayran bırakan bir hanım kendisi. Mutfak Dili Samire Hanım...Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum takip etmenizi kendisini. İşte bu harika görüntüdeki poğaçayı kendisinin instagram paylaşımında gördüm ve hemen denemek istedim. Bu sabah oğlum derse gitti erkenden. Ona sürpriz olacak bu güzel şeyler... :)
Lafı uzatmayalım, tarife geçelim... 

Malzemeler:

2 yumurta (1 tanesinin sarısı ayrılacak)
1 paket instant maya
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ayçiçek yağı
2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı sirke (ben ekledim)
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı)

İç Malzemesi:

Peynir ve ince kıyılmış maydanoz (peynir çeşidi size kalmış, başka iç malzemeleri de kullanılabilir)

Üzeri için:

Yumurta sarısı
1 Yemek kaşığı zeytinyağ (ben ekledim)
Çörekotu (ben ekledim)

Hazırlanışı:

Un haricindeki tüm malzemeleri derin bir kaba alalım ve iyice karıştıralım. Unu yavaş yavaş ekleyip yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Hazırladığımız hamurun üzerini örtüp beklemeye bırakalım (tüm mayalı hamurlarda olduğu gibi).
Bu arada iç malzemesini hazırlayalım. 

Hamurdan cevizden büyük parçalar kopartalım. Elimizle açalım ve düz bir zemine koyalım. Ortasına gelmeyecek şekilde dört tarafını bıçakla çizelim (tam olarak ayrılmayacak). 

Ortasına iç malzemesini koyalım. Sırasıyla her bir parçayı ortada toplayıp birbirine yapıştıralım. Bu işlemi tüm hamura uygulayalım.



Poğaçaların üzerine yumurta sarısıyla zeytinyağ karışımından sürelim ve çörekotuyla süsleyelim. 180 dereceli fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirelim. 

Afiyetler olsun.. Tabi görüntülerine kıyabilirseniz.. :))



Püf Noktası:

Hamur malzemeleri (sirke dahil) benim de sürekli kullandığım mayalı hamur tarifidir. Hiç yanıltmadı şimdiye kadar. Her zaman tam kıvamında tutan bir hamur olur.
Bu ölçülerle 22 tane poğaça çıktı. 








0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design