5 Şubat 2014 Çarşamba

Coco Star Kek

Bugün sizlerle paylaşacağmı kek tarifi yine sürprizli bir tarif. Tam da çocukların evde olduğu bu zamanda yapılası bir kek yani. Bu tarifi Miisssgibi Zerrin hanım da görmüştüm. İlk gördüğüm andan beri aklımda ama ancak fırsat bulabildim denemeye. Zerrin hanım muffin kalıplarına yapmış. Ben büyük kek kalıbına yaptım. Tarifte de biraz ölçü değişikliği oldu haliyle. Kek de ''coco star kek'' adını aldı. Çünkü tıpkı kurabiyesi gibi keki de hindistan cevizi dolgulu. Deneyin çok beğeneceğinizden eminim. Zerrin Hanım'a bu güzel paylaşımı için tekrar çok teşekkür ediyorum ve tarifime geçiyorum.

Malzemeler:

5 tane yumurta (2 tanesinin akı ayrılacak)
2 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı süt
1 pkt. kabartma tozu
1 pkt. vanilya
1 pk.t kakao (25 gr.lık)
4 su bardağı un

Hindistan Cevizi Dolgusu İçin:

1 su bardağı hindistan cevizi
Yarım su bardağı pudra şekeri
2 yumurta akı
yarım su bardağı damla çikolata

Hazırlanışı:

İlk olarak dolgu malzemesini hazırlayalım. Tüm malzemeleri bir kapta karıştıralım ve bir kenarda beklemeye bırakalım. 
Kek için ilk olarak yumurta ve şekeri iyice çırpalım. İçine sırasıyla süt, sıvı yağ, vanilya ve kakaoyu da koyup çırpmaya devam edelim. Son olarak un ve kabartma tozunu da ekleyip kek hamurunu hazır hale getirelim.
Kek kalıbını yağlayalım. Hamurun yarısını kalıba boşaltalım. Dolgu malzemesini kalıptaki hamurun üzerine elimizle rulo yaparak koyalım (bütün bir rulo olmuyor parçalar halinde koyabilirsiniz). Kalan hamuru hindistan cevizinin üzerine dökelim.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişmeye bırakalım.
Pişen kekinizi eğer isterseniz üzerine pudra şekeri eleyerek yada benimki gibi sade olarak servis edebilirsiniz. Afiyet olsun...
                             İşte Kekimin fırından çıkmış hali.
                                              Bu daaa dilimlenmiş hali...
Püf Noktası:

Verdiğim ölçüler yuvarlak, büyük  kek kalıbı için tam ölçülerdir. Eğer kalıbınız küçükse ölçüleri düşürebilirsiniz.
En kısa zamanda muffin kalıplarında da yapıp sizlerle paylaşacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design