19 Ocak 2014 Pazar

Milföy Hamurundan Pizza - 2 (Kapalı Pizza)

Hepimize günaydın. Pazar sabahları ve tabii ki pazar kahvaltısı başlıbaşına mutlu olma sebebidir beim için. Ailecek oturulan kahvaltı sofralarının keyfine doyum olmaz. Bu keyfi katmerlendirmek de ev halkının en sevdiği kahvaltılıklarla oluyor. Daha önce verdiğim milföy pizza da  bahsettiğim gibi oğlum bir pizza ve milföy delisi. Ben de bu iki lezzeti değişik şekillerde bir araya getiriyorum. Bu seferki kapalı. Malzemeleri ve ölçüyü istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. İşte tarifim...

Malzemeler:

Milföy hamuru (ben 12 yaprak kullandım)
1 çay kaşığı salça (ben biber salçası kullandım)
Kekik, kuru nane
1 kaç damla zeytinyağı
Su (salçayı ezecek kadar)

Üst Malzemesi:

10 tane mantar (yarım ay doğranıp, az yağda hafifçe çevrilmiş)
Sucuk (her dilimi dörde bölünmüş)
Çekirdekleri alınmış zeytin
Salam (küçük doğranmış)
Kuru domates (ılık suda 5 dakika bekletilmiş)
Rendelenmiş kaşar peyniri
Kekik, tuz, karabiber, kuru fesleğen

Üzerine sürmek için 1 tane yumurta sarısı

Hazırlanışı:

Milföyleri hafif çözülmeleri için dolaptan çıkartalım.
Sosu hazırlamak için; salça, zeytinyağ, su ve kekiği karıştıralım.
Doğranmış mantarı az yağla tavada hafifçe çevirelim.
Yumuşayan milföy yaprağını elimizle hafifçe açalım.
Üzerine önce salçalı sosu daha sonra kalan malzemeleri ve baharatını, en son da kaşar peyniri rendesi koyalım.
Kalın bir sigara böreği sarar gibi sarıp,kat yeri üste gelecek şekilde fırın tepsisine dizelim (uç kısımlarını da çatalla bastırıp kapatalım).
Tüm hamurlara aynı işlemi uyguladıktan sonra üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişmeye bırakalım.
Pişen pizzaları fırından çıkartıp sıcak olarak servis edebiliriz.
Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Milföy hamurlarınızın çok daha kolay şekil alması için; akşamdan dondurucudan çıkartıp, kapaklı bir kabın içine aralarında paket içindeki ayırıcı kağıtlarıyla birlikte koyup dolapta bekletebilirsiniz. Sabah kullanacağınız zaman tam kıvamında olacaklardır. 

Kat yerlerinin üste gelmesine özellikle dikkat edin çünkü pişerken şişip açılma yapabiliyor, kaşarlar akmasın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design