3 Aralık 2013 Salı

Taze Sarımsaklı Çıntar Kavurması

Çıntarı bilirmisiniz??? Çocukluğumdan damağımda kalan bir lezzettir. Egeliler çok iyi biliyorlardır diye düşünüyorum. Bir çeşit mantar . Mantar deyip geçmemeli aslında, et tadındadır.  Evimizde çok sık yapılırdı. Pazarlarda görmüşsünüzdür belki saç üzerinde de pişirilir. Ben bugün sizlerle evimizde yapıldığı şeklini paylaşacağım. Hem çok kolay hem de çok lezzetli bir yemek arıyorsanız buyurun tarifimize geçelim...
 
Malzemeler:
 
Yarım kilo çıntar
3 dal taze sarımsak
2 tane orta boy kuru soğan
4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz, karabiber, toz kırmızı biber, kekik
Yarım su bardağı sıcak su (gerekirse)
 
Hazırlanışı:
 
Çıntar hazırlamanın tek zor kısmı yıkanmasıdır. Mantarları bol suyla çok iyi yıkayalım. Hatta suda bekletmenizi tavsiye ederim. Yıkanan mantarları kuşbaşı büyüklüğünde doğrayalım. Tencereye ilk olarak yağ, yemeklik doğranmış soğanlar ve sarımsakları alalım, hafif kavuralım. Üzerine mantarları ekleyelim ve birkaç kez çevirdikten sonra kısık ateşte pişmeye bırakalım. Ocaktan almaya yakın baharatlarını da ekleyelim ve ocaktan alalım. Yemeğimiz servise hazır.
Afiyet olsun...
 
 Ben yemeğimin yanına havuç salatası hazırladım.
 
 
 
Püf Noktası:
 
Malzeme listesine yazdığım suyu ben kullanmadım. Kısık ateşte kendi buharıyla pişirdim. Siz gerekirse kullanabilirsiniz.
 
Çıntar alırken çok büyük olanlarını almamaya dikkat edin. Sap kısımlarının içi çürük çıkabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design