18 Ekim 2013 Cuma

Havuçlu Arpa Şehriye Pilavı

Bu aralar bizim evde en çok pişen pilav. Sanırım denediğinizde sizde bana hak vereceksiniz. Pirince rakip olur. Sade olarak çok lezzetli ama benim gibi içine havuç ya da domates, dereotu eklediğinizde görüntüsüyle de iştah açan bir pilav haline geliyor. Haydi geçelim tarife...

Malzemeler:

1 orta boy havuç (rendelenmiş)
1,5 su bardağı arpa şehriye (ben arbella marka kullandım, su çekmesi markaya göre değişkenlik gösteriyor)
4-5 yemek kaşığı sıvı yağ
3,5 su bardağı sıcak su
tuz

Hazırlanışı:

Pilav yapacağınız tencereye rendelenmiş havucu, yarım bardak şehriye ve yağı koyup ocağa alalım. Şehriyelerin rengi dönüp, yağın rengi tamamen sararana kadar kısık ateşte kavurun. Kalan şehriyeleri ekleyip hepsini karıştırdıktan sonra, suyunu ve tuzunu ekleyelim. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirip, 10 dakika dinlendirdikten sonra servis edebiliriz. Afiyet olsun.



Püf Noktası:

Arpa şehriye pilavı yaparken kullanacağınız şehriyenin iri olmasına özen gösterin. Bu şekilde görsel olarak daha güzel oluyor. Arbella ve Piyaleyi tavsiye ederim. Su ölçüsü yukarıda yazdığım gibi şehriyeye göre değişkenlik gösteriyor kontrollü kullanmakta fayda var. 

Pilavı özellikle de tarifteki gibi havuçlu yaparak, et yemeklerinizin yanına harika bir yardımcı yemek hazırlamış olursunuz...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design