21 Ağustos 2013 Çarşamba

Salatalık Turşusu


Malzemeler:

2 kilo salatalık
5 su bardağı üzüm sirkesi
3 su bardağı su (kaynamış ılımış)
3 yemek kaşığı iri tuz (turşuluk, salamuralık)
bir tutam maydanoz
3-5 diş sarımsak
3-5 tane limon tuzu




Hazırlanışı:

İlk olarak suyu kaynatalım ve içine 3 kaşık tuzu ilave edip ılınması için bir kenara alalım. Bu arada salatalıkları da resimdeki gibi temizleyip yıkayalım. Turşu kuracağımız kaba ilk olarak 2 diş sarımsağı küçük küçük doğrayarak koyalım. Salatalıkları düzgün bir şekilde dizelim. Aralarına kalan sarımsakları da koyalım. En üstüne de limon tuzunu ve maydanozu koyalım. Şimdi suyu hazırlayabiliriz. Ilınmış olan tuzlu suyun içine sirkeyi de ilave edip iyice karıştıralım. Tuz tamamen eriyince suyu turşu kabımıza boşaltalım. Kabın ağzını sıkıca kapatıp serin bir yerde saklayalım. Sizde bu cins salatalık kullandıysanız 3-4 gün sonra yemeye başlayabilirsiniz. Afiyet olsun...




Püf Noktası:

Ben pazarda bu kadar taze salatalık görünce dayanamayıp aldım. Asıl kışlık turşunuzu kornişon salatalıktan kurmanızı tavsiye ederim, daha uzun dayanıyor. Bu salatalık turşusu hemen oluyor ama çok uzun dayanmıyor yumuşuyor. Turşunun üzerine ben maydanoz koydum, kokusunu lezzetini suyuna versin diye; siz istediğiniz herhangi bir taze baharatı kullanabilirsiniz. Dereotu ve sevenlere kereviz yaprağını da tavsiye ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design